Elhízás változókorban

Nem elég nekünk a klimax?! Még ez is!? Naponta elég a tükörbe néznünk, ahol újabb és újabb ráncokat veszünk észre magunkon, hát még, hogy elkeseredünk, ha a mérlegre is ráállunk! Ha Ön nem egy ilyen „mérlegakrobata", akkor is észreveszi, ha a ruhái elkezdenek „összemenni", és napról napra kényelmetlenebbé válni! De attól, hogy Ön elhízottnak érzi magát, még nem biztos, hogy az is! Ha két hasonló súlyú ember egymás mellé áll, nagyon sok különbséget találhatunk közöttük. Az egyik lehet nagyon izmos, a másik nem. Az izmosabb embereknél túlnyomó részt az izomzat teszi ki a testtömeget, amely viszont térfogatában kevesebb, így vékonyabbnak hatnak. Nagyon sokszor a többletsúly mögött nem zsírszövet szaporulata áll fenn, hanem pl. ödéma, ami a szervezet vízvisszatartási zavara. Tehát nagyon fontos, hogy tisztázzuk az elhízás (obesitas) okát.

Az esetek többségében (80%) nem találunk különösebb okot a súlytöbbletre, ezért „egyszerű" elhízásnak nevezzük azt. Most lehet, hogy felkapja a fejét, hogy „Kérem! Az én elhízásomnak a klimax az oka", ez viszont így nem igaz, mert az elhízása lehet a klimax következménye, de az nem az ok! Az ok, többségében, a bevitt és elhasznált energia egyensúlyában keresendő. Tudta Ön, hogy a klimax beköszöntével a férfiak alapanyagcseréje közepes fizikai aktivitás mellett 3200 Kcalról 2800-ra csökken? Ugyanez a nőknél 2500-ról, 2200-ra. Ha jobban belegondolunk, és ismerjük az ételek kcal értékeit, akkor ez differencia összesen egy zsemle és egy pohár narancslé elfogyasztását jelenti. Vagy másfél üveg sört jelent. Ez nem is olyan sok! Ugye? Viszont, ha ezt a többlet kalóriát minden nap, hozzászokva az eddigi étkezési szokásainkhoz, pluszban megesszük, megisszuk, akkor nagyon rövid idő alatt felszaladnak a kilók, amitől nagyon keserves megszabadulni.

A klimax a hormonhatásaival hajlamosít mind az ödéma képződésre, mind a zsírsejtek növekedésére.  Kicsit talán el is kényelmesedünk, kissé merevebbek az ízületeink, kevesebbet mozgunk. Ez még tovább nehezíti a helyzetet. Pedig csak megelőzni kellene, és ha már kialakult a súlytöbblet, akkor „nem feladni", a „nekem úgy is mindegy már" jelszóval, hanem tenni naponta a jó közérzetért, az egészségünkért. A klimax „szövődményei" szinte egytől egyig visszavezethetőek a súlytöbbletre.

Említést kell még tenni a két nagy „elhízás típusról": Az egyik csoportba az "alma-típusú" elhízottak tartoznak, a másik típusba a „körte-típusúak". Az almának a „hasa" nagy, a körtének a „feneke". Az almák a szív-érrendszeri betegségekre, cukorbetegségre hajalmosak, un. metabolikus X szindrómára, a körték a visszér problémákra, aranyérre. Az almáknak létfontosságú (!) a fogyás.

Fogyni csak attól fogunk, amit nem eszünk meg! Mozgás nélkül nehezen megy! Ez sokszor keserves munka, de egy napot sem szabad kihagyni, mert utána a többit is kihagyjuk!

Az alacsonyabb kalória-bevitelre a szervezet úgy reagálhat, hogy a kevesebbet is beosztja! Ezért nagyon kell figyelnünk az alapanyagcserénkre, hogy az „ne üljön le nagyon!". Ehhez néha, pláne a fogyás elején, a diéta kezdetekor érdemes olyan „mankókat" használnunk, mint a Klimin slim®, amely csak természetes anyagokat tartalmaz, és az összetevőivel segíti a vérkeringésünket, segíti a cukorháztartásunkat. Akkor is hatékony, ha még nem alakult ki cukorbetegség, hiszen a barna zsírszövetet aktiválja, a keringést a szervezetében fokozza, de ha már cukorbeteg, akkor is könnyebb vele az alakformálás! Nagyon vonzó lehetőség túlsúly esetén étvágycsökkentő gyógyszerek szedése. Ezekhez viszont sokszor hozzászokás alakul ki és számos a mellékhatásuk, amelyek miatt némelyiknek Európa szerte betiltották forgalmazását.

Lehet, hogy Klimin slim-mel, vagy Obesmin-nel kicsit lassabban megy, de tartósabb és biztosabb!

 

copyright © 2009 | Pharmax Kft. - Minden jog fenntartva | Oldaltérkép