Vitamin és hatóanyag adatbázis



Biotin

Mi az élettani szerepe a szervezetben?

Jelenléte szükséges a sejtek zsír és aminosav anyagcseréjéhez, részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere  folyamatokban. Fontos szerepe van a zsírsavak szintézisében. Megőrzi a bőr, a körmök és a haj egészségét, épségét. Növeli a sejtek inzulin-érzékenységét, így hatásos a cukorbetegség kezelésében, továbbá kedvezően befolyásolja a betegség folytán fellépő idegkárosodást is.

Melyek a természetes táplálék forrásai?

Biztos forrásként a belsőségek, zabkása, spenót, banán, szója, gomba, a tojássárgája, az élesztő, a karfiol, a dió- és mogyorófélék fogyasztása ajánlott. A gyümölcsökben és a húsfélékben minimális mennyiségben fordul elő biotin, a gabonafélékben pedig kötött formában van jelen, így nem szívódik fel a szervezetben.

Mennyi szükséges belőle?

A bélflórában képes előállítani a biotint a szervezet is, így jelentős bevitelre nincs szükség. A táplálkozással bevitt biotin rosszul, mintegy 50%-os arányban szívódik fel az emberi szervezetben. Javasolt mennyiség 50 mcg/nap.

Mit okoz a hiányállapot?

A biotin hiány jelei a fáradtság, idegesség, ingerültség, a száraz vagy zsíros bőr, hajhullás, korpásodás, a depresszió, a bágyadtság, ernyedtség, valamint az izomfájdalmak. A tojásfehérjében lévő anyagok gátolják a biotin felszívódását, így sok tojásfehérje fogyasztása esetén is hiányállapot alakulhat ki.

Mi lehet a túlzott bevitel következménye?

Vízben oldódó vitamin, így túladagolása nem jellemző.

Kialakulhatnak kölcsönhatások?

A biotin kölcsönhatásba léphet néhány gyógyszerrel.

Mely termékben található?

Klimin MULTI 30 db

 

A PHARMAX termékek vitamin és ásványi anyag tartalma megfelel az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) és az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) által elfogadott biztonságos szintnek.

 

copyright © 2009 | Pharmax Kft. - Minden jog fenntartva | Oldaltérkép